پرش به محتوا

وزارت صحت عامه کشور از قطع کمک های جهانی برای افغانستان ابراز نگرانی کرد

عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی، از قطع همکاری های سازمان های بین المللی در سکتور صحت ابراز نگرانی کرده گفت که اگر آنان کمک های شان را در بخش صحت ادامه ندهند وضعیت بحرانی می‌شود و زنان، کودکان و دیگر افراد نیازمند بیشتر آسیب خواهند دید.

وزارت صحت عامه با نشر خبرنامه ای گفته است که قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه و عبدالباری عمر معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه روز سه شنبه، ۱۳ میزان طی نشستی با آقای جورج لاریا ادجی مسوول حوزه آسیای جنوبی و آقای محمد ابدی معاون اجرایی اداره یونیسف در دفتر کارش دیدار و گفتگو نمودند و خواهان ادامه همکاری این سازمان به افغانستان شدند.

به نقل از این وزارت، در این دیدار، روی همکاری مشترک اداره یونیسف در بخش صحت به خصوص چگونه‌گی تطبیق و ادامه کار پروژه صحتمندی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

این خبرنامه افزوده، عمر معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، از همکاری اداره یونیسف قدردانی کرده و خواهان همکاری بیشتر این نهاد در بخش های تداوم پروژه صحتمندی، کاهش مرگ و میر مادران و کودکان، سوء تغذی، محو پولیو، مبارزه با کرونا و دیگر بخش های صحی گردید.

مطلب این وزارت افزوده، او هم‌چنان گفت:”
خوشبختانه فعلا ویروس کرونا تحت کنترل است؛ ولی ما برای مبارزه با موج چهارم کرونا آمادگی می‌گیریم و از یونیسف می‌خواهیم که ما را در این راستا کمک نماید.”

در عین حال، آقای جورج لاریا ادجی مسوول حوزه جنوبی یونیسف در افغانستان، هدف از آمدن شان را به کابل بررسی وضعیت سیستم صحی افغانستان خوانده گفت که ما در تلاش استیم با میانجی گری با سازمان های بین المللی کمک های بیشتر برای تداوم پروژه صحتمندی کسب نماییم.
قابل ذکر است که چندی پیش رییس سازمان جهانی صحت طی سفری به افغانستان از فروپاشی نظام‌صحی در کشور خبر داده بود.

به اشتراک بگذارید