پرش به محتوا

والی هرات با سرقنسول ترکمنستان در مورد پروژه تاپی گفتگو کرد

نور احمد اسلام جار والی ولایت هرات با آیمراد قوچمرادوف جنرال قونسول ترکمنستان در هرات و رئیس عمومی تاپی ظهر روز دوشنبه، 2حوت ملاقات نمود.

در خبرنامه‌ای مقام ولایت هرات آمده که این دیدار بمنظور آمادگی های لازم برای آغاز کار پروژه تاپی و تاپ در دفترمقام ولایت هرات صورت گرفت.

به نقل از این خبرنامه، رییس عمومی پروژه تاپی درین نشست از والی هرات خواست که یک تیم سروی گاز در هرات تشکیل گردد تا که معلوم شود مصرف گاز در هرات چی مقدار می باشد.

این خبرنامه ذکر کرده که والی هرات: ” پروژه تاپی ن تنها یک پروژه مفید به افغانستان است؛ بلکه یک خط اتحاد و اتفاق بین کشور ترکمستان و افغانستان می باشد.”

بربنیاد این مطلب، والی هرات گفت که با تکمیل شدن کار پروژه تاپی و تاپ تمام مردم شهر و ولسوالی ها از این پروژه مفید بهره مند می شوند. و به ریاست سکتوری ولایت هرات وظیفه سپرد تا در قسمت سروی شهر هرات برای معلوم نمودن مقدار استفاده از گاز اقدام نماید

.

والی هرات گفت که تاپی نباید پروژه تبلیغاتی باشد بلکه بزود ترین فرصت کار عملی آن باید شروع شود.

این در حالیست که با تکمیل شدن پروژه تاپی و تاپ در هرات، شهر و ولسوالی های این ولایت از این پروژه بزرگ بهرمند می شوند و با تکمیل شدن پروژه تاپی پروژه سمنت در هرات نیز آغاز می گردد.

به اشتراک بگذارید