پرش به محتوا

نخستین کنفرانس فرهنگ شهرنشینی در هرات برگزار شد

منابع محلی می‌گویند که امروز (شنبه، ۱۹ حوت) به‌منظور تقویت فرهنگ شهرنشینی، نخستین کنفرانس شهرنشینی با حضور مسئولان محلی، بزرگان و شماری از باشندگان هرات برگزار شد.

به نقل از آژانس باختر، جلال‌الدین حق‌دوست معاون شاروالی این ولایت، هدف از برگزاری این کنفرانس را درگیرساختن و همکار ساختن سائر ادارات در کنار شاروالی برای تقویت فرهنگ شهرنشینی عنوان نمود.

از سویی هم، طبق خبرنامه‌ی آژانس اطلاعاتی باختر، احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات افزوده است که زمانی به یک حکومت‌داری و نظام خوب می رسیم که فرهنگ را ما بر خود عملی سازیم.

رئیس اطلاعات و فرهنگ تصریح کرده است که اگر تمام بخش‌های یک فرهنگ و آداب اسلامی عملی شود یک نظام کامل و اسلامی بدست می‌آید.

از طرفی هم، غلام‌دستگیر الهام رئیس منابع بشری مقام ولایت، درباره ارزش، جایگاه فرهنگ شهرنشینی و رعایت آن در جامعه صحبت کرده و نقش همکاری سائر ادارات و باشندگان این ولایت را در کنار شاروالی برای تقویت فرهنگ شهرنشینی و عملی‌سازی طرح‌ها مؤثر و ارزش‌مند دانست.

 گفتنی است که در اخیر کنفرانس، از جمله پنجاه طرح فرهنگ شهرنشینی که از سوی پوهنتون‌ها، مکتب‌ها، مدرسه‌ها، مراکز آموزشی و شماری از باشندگان به اداره‌ی شاروالی فرستاده شده بود، ۳۰ طرح انتخاب گزینش شده و از طرف ریاست شاروالی هرات مورد تقدیر قرار گرفت.

به اشتراک بگذارید