پرش به محتوا

نادری: طرح تازه‌ی امریکا برای صلح افغانستان زیر بررسی است

احمد نادر نادری، سخن‌گوی هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان می‌گوید که «طرح دولت انتقالی صلح» زیر بررسی دولت قرار دارد.

به گزارش روزنامه اطلاعات روز، آقای نادری که امروز (یک‌شنبه، ۱۷ حوت) در “انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان» در کابل صحبت می‌کرد، گفت که این طرح یکی از چند گزینه برای ختم جنگ و برقراری صلح در افغانستان است. او تأکید کرد: «[طرح دولت انتقالی را] دیدیم. یکی از چند گزینه‌ای است که باید به آن پرداخته شود.”

سخن‌گوی هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان گفت که این طرح هم‌اکنون “در جریان بررسی‌ها”ی دولت قرار دارد. به گفته‌ی او، باید دولت مؤثریت این طرح را مورد ارزیابی واقع‌بینانه قرار دهد تا دیده شود که «ما (افغانستان) را کمک می‌کند یا ما را به یک بحران طولانی‌مدت دیگر می‌کشاند.”

با این حال، غلام فاروق مجروح عضو دیگر هیات مذاکره کننده صلح دولت افغانستان در حالیکه در کنفرانس آنلاین با شماری از جوانان هرات در مورد روند گفت‌وگوهای صلح معلومات میداد گفت که گفتگوی‌های صلح افغانستان هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است و ما به دنبال طرحی هستیم که برای دو طرف قابل پذیرش باشد.

از سوی هم ریس جمهور غنی  نیز دیروز در حالیکه در مراسم افتتاح سال سوم دوره‌ هفدهم تقنینی شورای ملی صبحت می‌کرد گفته است که حاضر هر نوع قربانی دادن برای صلح است، اما بیان داشت که فقط در صورت برگزاری انتخابات آماده‌ی انتقال قدرت است.

به اشتراک بگذارید