پرش به محتوا

مولوی عبدالکبیر؛ بر تحکیم و گسترش مناسبات میان افغانستان و ترکیه تاکید کرد

معاون سیاسی ریاست الوزرا در دیدار با سفیر ترکیه در کابل بر تحکیم و گسترش مناسبات میان ترکیه و افغانستان تاکید کرد.

 دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرا امروز با نشر خبر نامه یی گفته است: مولوی عبدالکبیر در این دیدار ضمن یادآوری از روابط دوستانه و تاریخی میان افغانستان و ترکیه، گفت که پس از حاکمیت امارت اسلامی مناسبات تجارتی میان دو کشور افزایش یافته است.

مولوی عبدالکبیر از تلاش های آن کشور در پروسۀ قلب آسیا، کار ترمیم خانقاه پدر مولانا در ولایت بلخ و همچنان کمک های بشردوستانه و تطبیق پروژه های انکشافی آن کشور در افغانستان ابراز امتنان نمود و بر تحکیم و گسترش مناسبات میان دو کشور تاکید ورزید.

 به نقل از آژانس خبری باختر، ، معاون سیاسی ریاست الوزرا در مورد کمیسیون تماس با شخصیت های سیاسی و سهولت های ایجاد شده با آنان معلومات ارائه کرد و گفت که تا اکنون در اثر تلاش های این کمیسیون ۳۸۰ تن از شخصیت های سیاسی به کشور برگشته اند.

این رسانه نوشته که جهاد ارگین آی سفیر ترکیه در مورد ترمیم خانقاه پدر مولانا، پروژه بند کجکی ولایت هلمند و گسترش روابط تجارتی افغانستان و ترکیه و علاقمندی سرمایه گذاران آن کشور جهت سرمایه گذاری در بخش های مختلف در افغانستان، معلومات ارائه کرد.

همچنان موصوف در خصوص برگزاری موفقانۀ نشست بین المللی علما در ترکیه که در آن از جانب افغانستان ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی شرکت داشت معلومات ارائه کرد و از تداوم کمک های بشردوستانه و تلاش های آن کشور در زمینه تطبیق پروژه های انکشافی اطمینان داد.

به اشتراک بگذارید