پرش به محتوا

لوی‌څارنوالی: دوسیه‌ی عاملان فساد اداری ریاست نورم و استندرد هرات به محکمه فرستاده شد

لوی‌څارنوالی گفته که تحقیقات و یافته‌های نشان‌ می‌دهد که مسؤولان ریاست نورم و استندرد ولایت هرات از صلاحیت‌های وظیفه‌یی شان سوءاستفاده کرده و همچنان مبلغ دو میلیون و ۳۹۵هزار و ۳۰۰افغانی را نیز اختلاس کرده‌اند.

در خبرنامه‌ای که امروز(شنبه،25دلو) از سوی این  اداره به نشر رسیده آمده است که پیوند به این قضیه، سرپرست ریاست نورم و استندرد، مدیر عمومی لابراتوار مواد ساختمانی، مسؤولان تکنیشن لابراتوار، مدیر تصدیق اسناد و مدیر مالی و اداری نورم استندرد ولایت هرات متهم شناخته شده و دوسیۀ آنان جهت صدور فیصله، محول دیوان امنیت عامۀ محکمۀ استیناف ولایت هرات شده است.

در این خبرنامه آمده است که لوی‌څارنوالی برای مجازات این افراد، تطبیق ماده‌های ۳۸۹، ۳۹۱و ۴۰۳کودجزا که حبس بیش از ده سال پیش‌بینی گردیده است را از محکمه مطالبه کرده است.

به نقل از  این خبرنامه، لوی څارنوالی دولت جمهوری اسلامی افغانستان، پس از دریافت شکایات تاجران، ناشی از فساد اداری در ریاست نورم و استندرد ولایت هرات، تحقیقات همه‌جانبه ‌را انجام داده است. مسؤولان این ریاست  نیز در هماهنگی با نهاد‌های ذیربط از وظیفه سبک‌دوش و ممنوع‌الخروج شدند.

به اشتراک بگذارید