پرش به محتوا

شرکت‌های خارجی، علاقه¬مند سرمایه‌گذاری در افغانستان تا ده میلیارد دالر اند

معاونیت اقتصادی می‌گوید که شرکت های خارجی علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در افغانستان، تا ده میلیارد دالر اند.

دفتر مطبوعاتی ریاست الوزرای امارت اسلامی افغانستان  با نشر خبرنامه‌یی گفته است: با پایان اشغال در افغانستان و حاکمیت دوباره امارت اسلامی، زمینه برای سرمایه‌‌گذاری خارجی فراهم شده که از یک و نیم سال گذشته بدینسو، ده‌ها شرکت بزرگ خارجی، تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در این کشور تا ده میلیارد دالر نشان داده اند و در برخی زمینه‌ها کار عملی را آغاز کرده اند.

در خبرنامه آمده است: این سرمایه‌گذاری‌ها در پنج بخش عمده (معدن، زراعت، برق، ترانسپورت، تشبثات کوچک و متوسط) و هم‌چنان معیاری ساختن گمرکات، ارائه خدمات در میدان‌های هوایی، ترانزیت، احداث شهرک‌های صنعتی و بخش خط آهن اعلام شده است.

شرکت‌های که آماده سرمایه‌گذاری در افغانستان اند؛ سابقه سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه و منطقه و نیز در جهان عرب را دارند.

معاونیت اقتصادی گفته است: قراردادهای سرمایه‌گذاری به ارزش دو میلیارد دالر با شرکت‌های خارجی، در بخش‌های معدن و پروسس، ارائه خدمات در میدان‌های هوایی و ساخت شهرک‌های صنعتی منعقد شده و کارهای عملی نیز آغاز شده است.

معاونیت اقتصادی اظهار امید واری کرده است که در آینده نزدیک قراردادهای با شرکت‌های خارجی در بخش معیاری ساختن گمرکات امضا و کارهای عملی آن آغاز خواهد شد.

به اشتراک بگذارید