پرش به محتوا

سفر رییس جمهور و هیأت همراه‌اش به امریکا پایان یافت

ارگ ریاست جمهوری کشور در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته که رییس جمهور محمد اشرف غنی که در راس یک هیات عالی رتبه دولتی در یک سفر رسمی دو روزه عازم امریکا شده بود؛ پس از دیدار با رییس جمهور جوبایدن و سایر مقامات ارشد امریکایی، شام روز گذشته(شنبه 5 سرطان) به کشور برگشتند.

امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری کشور  نیز در برگه‌ی فیسبوک خود  از دستاوردهای این سفر یاد کرده است.

در این پیام فیسبوکی که امروز(یکشنبه، 6 سرطان) توسط معاون نخست ریاست جمهوری کشور نشر شده آمده  از دستاوردهای این سفر  تحکیم مناسبات پس از خروج قوای نظامی ایالات متحده امریکا و ایجاد وضاحت بیشتر در مورد پهنای همکاری های دوجانبه دانسته است.

وی همچنان در این پیام نگاشته که بحث و تمرکز روی راه های تطبیق و استفاده موثر از کمک های دفاعی امنیتی   – انکشافی و بشر دوستانه امریکا.  نیاز بود پس از  کاهش حضور مستقیم امریکایی ها و نهاد هایی که در تطبیق برنامه ها  همکار و شریک افغانستان بودند روش های نو مورد بحث قرار گیرد تا هر دو دولت هم خط و هم نظر باشند. اطمینان از حسابدهی و شفافیت به اساس روش های مورد توافق دو طرف جز این بحث ها بود.

صالح گفته است که توضیح و تشریح پیچیده گی های روند صلح و مذاکره از دید جمهوری اسلامی افغانستان که تا کنون از تعهدش برای مذاکره و دستیابی به راه حل صلح آمیز بیرون نشده است.

محمداشرف غنی، رییس جمهوری و داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور شام روز (چهارشنبه، 2 سرطان) در رأس یک هیات عالی رتبۀ دولتی برای یک سفر رسمی دو روزه به امریکا سفر کردند و در این سفر با جوبایدن ، رییس جمهور این کشور و دیگر مقامات بلندپایه امریکا دیدار کردند.

به اشتراک بگذارید