پرش به محتوا

سفارت و قنسولگری‌های افغانستان در امریکا مسدود شد

سفارت افغانستان در شهر واشنگتن‌دی‌سی و قنسولگری‌های افغانستان در شهرهای نیویارک و لاس انجلس ایالات متحدۀ امریکا مسدود شد.

عبدالهادی نجرابی، معاون سفارت افغانستان در واشنگتن‌دی‌سی به صدای امریکا گفته که مسوولیت سفارت‌خانه و قنسولگری‌های افغانستان در امریکا به مقام‌های وزارت خارجۀ امریکا سپرده شد و به گفتۀ وی از این به بعد وزارت خارجه ایالات متحده مسوول نگهداری دارایی‌های افغانستان در امریکا خواهد بود.

به نقل از صدای امریکا تحویل‌دهی سفارت افغانستان ساعت ۱۲:۰۰ چاشت روز چهارشنبه ۱۶ مارچ (۲۵ حوت) طی مراسم مختصری در مقر این سفارت در واشنگتن دی سی انجام شد.

صدای امریکا افزوده، آقای نجرابی گفت که ممکن سفارت افغانستان در کانادا خدمات قنسولی را برای شهروندان افغان مقیم ایالات متحدهٔ امریکا ارایه کند، اما افزود که تاکنون این تصمیم نهایی نشده است.

پیش از این خبرگزاری فرانس‌پرس از قول یک مقام ارشد وزارت خارجۀ امریکا گزارش داده بود که “در هماهنگی با سفارت افغانستان، ترتیباتی گرفته می شود که تا زمانیکه ماموریت‌های دپلوماتیک [افغانستان در امریکا] قادر به ازسرگیری فعالیت‌های شان می‌شوند، از املاک و تاسیسات آنان مراقبت و محافظت شود.”

به اشتراک بگذارید