پرش به محتوا

سرپرست وزارت صنعت و تجارت، از طرح ایجاد زون صادراتی در کشور خبر داد

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، در دیدار با رئیس و اعضای اتحادیه صادرکنندگان هرات، از طرح ایجاد زون صادراتی در کشور خبر داده است.

بر اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت صنعت و تجارت به آژانس باختر؛ در این دیدار عثمان انصاری، رئیس اتحادیه صادرکنند‌گان هرات، مشکلات این اتحادیه را با سرپرست وزارت صنعت و تجارت شریک کرد و خواستار رسیدگی به آن شد.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در صحبتی با آژانس باختر، صادر کنندگان را ستون فقرات کشور خوانده و گفته است که وزارت صنعت و تجارت، روی طرح ایجاد زون صادراتی در چندین ولایت کشور کار می‌کند که به زودی یکی از آنها درکابل، افتتاح خواهد شد.

وی به مسئولان اتحادیه صادرکنندگان هرات وعده همکاری داده و از آنان خواسته است که مشکلات شان را به گونه یی کتبی با وزارت صنعت و تجارت شریک کنند.

طبق یک خبر دیگر؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت و صادرکنند‌گان و باغداران ولسوالی زنده جان، در مورد مشکلات در قسمت صادرات انجیر، انگور و زعفران به بیرون از کشور بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار، خیر اندیش یکی ازسرمایه‌گذاران کشور، در سخنان خود خواستار بازاریابی برای زعفران، انجیر و انگور هرات، در خارج از کشور شد.

به نقل از آژانس باختر؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت، از تلاش امارت اسلامی در زمینه بازاریابی محصولات افغانی به کشورهای منطقه و جهان اطمینان داده و گفته است: در اثر سعی وتلاش بزرگان امارت اسلامی افغانستان و وزارت صنعت و تجارت، بیشترین صادرات را در کشورهای منطقه و جهان داشتیم که در تاریخ کشور کم نظیر بوده است.

به گزارش آژانس باختر؛ وی از باغداران و صادرکنندگان ولسوالی یاد شده، خواست که از حاصلات انجیر، انگور و زعفران آمار دقیق ارائه کنند که وزارت صنعت و تجارت بتواند، زمینه فروش و صادرات آن را به خارج از کشور فراهم کند.

گفتنی است که سرپرست وزارت صنعت و تجارت روز گذشته، به هرات رفته است.

به اشتراک بگذارید