پرش به محتوا

سازمان همکاری‌های اسلامی: پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان هیچ بهانه‌ی برای تداوم جنگ وجود ندارد

دکتور یوسف بن احمد العثیمین دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی ( OIC ) در دیدار با محمد قاسم حلیمی، وزیر ارشاد، حج و اوقاف افغانستان گفته است که پس از خروج  نیروهای خارجی  از افغانستان هیچ‌ بهانه‌ی برای تداوم جنگ در این کشور وجود ندارد.

وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور در با نشر خبرنامه‌ای گفته است که دکتور یوسف بن احمد العثیمین خاطرنشان کرد که کشتار، خشونت و هراس‌افگنی با جوهر اسلام مخالف و ناسازگار است؛ بنابراین، از طریق تبلیغ و پیام رسانی، بایست به مردم تفهیم شود که اسلام دین ترور و خشونت نبوده بل آیین وحدت و همگرایی است.

در خبرنامه‌ای این وزارت آمده که دبیر کل این سازمان، نقش علمای دین را در راستای مهار جنگ ارزنده خوانده، گفت که علما در جوامع اسلامی نه‌تنها از نگاه دینی بل از منظر سیاسی نیز از جایگاه مهمی برخوردار می‌باشند.

همچنان در خبرنامه‌ای این وزارت گفته شده که دبیر کل OIC در پاسخ به اظهارات وزیر ارشاد، حج و اوقاف  کشور گفت که دولت افغانستان موقف دینی، معتدل و سازگار را در قبال صلح دارد و تمامی کشور های اسلامی بوده و سازمان همکاری های اسلامی نیز از موقف دولت افغانستان اعلان حمایت می‌نماید.

به اشتراک بگذارید