پرش به محتوا

سازمان ملل:تمویل کننده گان کمک به افغانستان هرچه سریع تر به تعهدات خود عمل کنند


دفتر معاونت سازمان ملل متحد با نشر اعلامیه ای گفته است که ملل متحد و نهادهای بشردوستانه همکار، پاسخدهی نجات دهنده برای بحران در افغانستان را افزایش داده و از همه تمویل کنندگان می خواهند تا فورا تعهدات خود را عملی نمایند.


این سازمان گفته است که با آمدن زمستان مروم افغانستان بیشتر نیازمند کمک هستند و بهتر است هرچه عاجل تر این کمک ها تهیه شود.

بربنیاد این اطلاعیه، میلیون ها تن در افغانستان عمیقا از دهه ها جنگ و آوارگی، فقر شدید، همه گیری کوید-۱۹، خشکسالی شدید، سیستم صحی ضعیف، و اقتصادی در حال سقوط متاثر شده اند. حقوق زنان و دختران، و اقلیت ها در افغانستان به گونه جدی با تهدید مواجه است.

این اطلاعیه گفته که ملل متحد و همکاران بشردوستانه اش برای غلبه بر کمبودهای مالی، چالش های لوجستیکی، و وضعیت پیچیده جغرافیایی-سیاسی برای حمایت از میلیون ها تن از زنان، مردان و اطفال در افغانستان که وابسته به کمک ها و حفاظت های بشردوستانه هستند، از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

براساس این اطلاعیه، در سپتامبر، بیش از ۳.۸ میلیون تن کمک های غذایی دریافت نمودند، ۲۱ هزار کودک ۶-۵۹ ماهه و ۱۰ هزار زن به دلیل سوء تغذیه شدید، تحت درمان قرار گرفتند.

در این مطلب نگاشته شده،در آغاز سال ۲۰۲۱، وضعیت بشری در افغانستان با نزدیک به نیمی از جمعیت یعنی ۱۸.۴ میلیون تن نیازمند به کمک های بشردوستانه، یکی از بدترین ها در جهان بود. امسال جنگ و نا امنی نزدیک به ۷۰۰ هزار تن را در داخل کشور بیجا نمود و در مجموع بیش از ۳.۵ میلیون افغان بیجا شده اند.

به اشتراک بگذارید