پرش به محتوا

روز جهانی پناهنده‌گان؛ وزارت مهاجرین خواستار برگشت پناهنده‌گان افغانستان به کشور شد

مسؤولان در وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان می‌گویند که برنامه‌هایی را برای بازگشت داوطلبانۀ مهاجران افغان رویدست دارند، اما تطبیق این برنامه‌ها مستلزم حمایت همه‌جانبۀ جامعۀ جهانی و سازمان ملل متحد است.

به گزارش آژانس باختر؛ محمد ارسلا خروتی معین وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان روز دوشنبه(30 جوزا) در مراسم بزرگداشت از روز جهانی پناهندگان در کابل گفت که در حال حاضر حدود 7 میلیون مهاجر افغان در کشورهای همسایه، منطقه و جهان بود و باش دارند. به گفتۀ وی، تنها 6 میلیون مهاجر افغان در کشورهای همسایه زندگی می‌کنند که از این میان، 3 میلیون تن در پاکستان و 3 میلیون نفر دیگر در ایران بود و باش دارند.

به نقل از این آژانس خبری، معین وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنندگان به اشاره به مشکلات مهاجران افغان در بیرون از کشور، از کشورهای میزبان خواست تا با مهاجران افغان مطابق کنوانسیون‌های جهانی برخورد کرده و در زمینۀ رفع مشکلات آنان توجه نمایند.

از سوی دیگر؛ کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می‌گوید که در حال حاضر مهاجرت به یک بحران بزرگ جهانی مبدل شده و شمار آوارگان در سراسر جهان از مرز 100 میلیون نفر گذشته است.

به اشتراک بگذارید