پرش به محتوا

روز جهانی دختر؛ ملل متحد، متعهد به کار با دختران است

سرمنشی سازمان ملل متحددر روز جهانی دختر با نشر پیامی گفته که قدرت، صحت و توانمندسازی دختران جهان، موضوع مهم هر روز سال است. روز بین المللی دختر، فرصتی برای تعهد دوباره به این امر جهانی می‌باشد.

در این بیانیه آمده، دختران امروز، بخشی از یک نسل دیجیتال هستند. این وظیفه ما است تا با تنوع آنها همراه شویم، قدرت و راه حل هایشان را به عنوان تغییر دهندگان دیجیتالی، تقویت کنیم و به موانعی که آنها در فضای دیجیتال با آن روبرو هستند، رسیدگی کنیم.

بربنیاد بیانه‌ای سرمنشی این سازمان، راه به سوی برابری دیجیتالی دختران، پر از فراز و نشیب است. شکاف عظیم در استفاده از انترنت در گستره جغرافیایی و نسل ها، از ۱۱ درصد در سال ۲۰۱۳، به ۱۷ درصد در شش سال بعد از آن افزایش یافته است. در بیشتر از دو سوم از همه کشورها، دختران تنها ۱۵ درصد از فارغ التحصیلان مضامین STEM چون ساینس، تکنالوژی، انجینیری و ریاضیات را تشکیل می‌دهند.

در این بیانیه آمده، دختران توانایی برابر و پتانسیل عظیمی در این بخش‌ها دارند و زمانی که ما آنها را توانمند بسازیم، همه از آن مستفید می شوند.

من این را مدت ها قبل از شروع کار سیاسی ام، زمانی که در لیسبون استاد بودم مشاهده کردم و شاهد قدرت آموزش در ارتقا افراد و جوامع بودم. آن تجربه دیدگاه من را برای برابری جنسیتی در تعلیم و تربیه هدایت کرده است.

این در حالیست که بسیاری از از دختران در افغانستان از رفتن به مراکز تحصیلی و تعلیمی محروم هستتند و اداره امارت اسلامی گفته است که بزودی زمینه تحصیل و تعلیم را برای دختران برابر می‌کنند.

به اشتراک بگذارید