پرش به محتوا

دومین روز نشست شورای عالی مصالحه؛ دور بعدی مذاکرات صلح در قطر آغاز می گردد

 شورای عالی مصالحه ملی کشور در دومین روز نشست رهبری شورای بیان کرده که دور دوم مذاکرات صلح افغانستان در زمان تعیین شده‌ی آن در قطر آغاز می‌گردد.

 در مطلبی که از سوی شورای عالی مصالحه کشور نشر گردیده آمده رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی گفت که دور بعدی مذاکرات در قطر برگزار می‌گردد.

 در این نشست عبدالله عبدالله  رییس شورای عالی مصالحه کشور گفته که قطر میزبانی دور قبلی مذاکرات را به عهده داشت و کشورهای حمایت کننده و تسهیل کننده‌ی صلح که برای میزبانی دور بعدی مذاکرات اعلان آمادگی نموده بودند نیز به دلیل دشواری‌ها و محدودیت‌های ناشی از کوید ۱۹، از میزبانی این دور مذاکرات توسط قطر حمایت خویش را اعلان کرده‌اند.

شورای عالی مصالحه  ملی کشور افزوده، در در این نشست فیصله شد که یک کیمته‌ی تخنیکی ایجاد ‌شود تا قبل از حرکت هیأت به دور دوم مذاکرات، اولویت‌های جمهوری اسلامی افغانستان را ترتیب و تدوین کند و بعد از تأیید کمیته‌ی رهبری، به عنوان رهنمود حمایتی برای هیأت مذاکره‌کننده، از آن استفاده شود.

نشست کمیته‌ی رهبری شورای عالی مصالحه‌ی ملی، امروز (یکشنبه‌، 7 جدی 1399) به ریاست دکتور عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌‌ی ملی، با اشتراک اعضای هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان، در قصر سپیدار برگزار شد.

به اشتراک بگذارید