پرش به محتوا

در حمله مسلحانه در منطقه جبرئيل هرات، دستکم «۵ نفر کشته» شدند

تصویری که به صورت گسترده از تیراندازی دیروز در شهرک جبرئيل هرات منتشر شده، حاکی از کشته شدن دستکم ۵ نفر است که چند زن در میان آنها هستند. گفته شده که ۳ نفر دیگر نیز در این رویداد زخمی شدند.

به نقل از بی بی سی فارسی؛ همچنین گفته شده که ۲ روحانی در میان کشته ‌شدگان رویداد دیروز هستند. شهرک جبرئيل از مناطق شیعه و هزاره‌نشین هرات است.

حمله روزجمعه مشابه به رویداد پنج شنبه هفته گذشته، ۲۳ نوامبر است که افراد مسلح ناشناس دو روحانی شیعه به نام‌های رجب اخلاقی و خادم‌حسین هدایتی را در شهرک‌ جبرئیل هرات هدف گلوله قرار دادند و با موتورسیکلت از محل فرار کردند. آنها امام جماعت یک مسجد و روحانی تکیه‌خانه شیعیان این منطقه بودند.

پیشتر ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، گزارش‌های کشته شدن دو روحانی شیعه در هرات را «شدیدا نگران‌کننده» خوانده و گفته که او این موضوع را دنبال می‌کند. آقای بنت خواستار تحقیق کامل این قتل‌ها و محاکمه عاملان بنا به معیارهای بین‌المللی شده است.

ترور علمای اهل تشیع بارها در هرات صورت گرفته است. گفته می‌شود قبل از حکومت طالبان هم دستکم ده روحانی شیعه از جمله دو روحانی شناخته ‌شده، محمد جعفر توکلی و عزیزالله نجفی کشته شدند.

به اشتراک بگذارید