پرش به محتوا

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر از سرگیری مذاکرات صلح افغانستان تاکید کردند

وزارت خارجه کشور نوشته که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل، پیرامون وضعیت امنیتی افغانستان با اعضای این شورا گفتگو نمود و در این نشست اعضای این شورا حمایت‌شان را بر از سرگیری مذاکرات در افغانستان اعلام  کردند.

به نقل از خبرنامه‌ای وزارت خارجه کشور، اعضای شورای امنیت سازمان ملل به شمول نمایندگان امریکا، بریتانیا، استونیا و رئیس یوناما طی سخنرانی‌های شان حملات اخیر بالای مکاتب، کارمندان ماین‌پاکی و افراد بی‌گناه ملکی را با شدیدترین الفاظ محکوم نموده، تصریح نمودند که حقوق زن، مرد و طفل تحت هیچ شرایطی قابل مذاکره نمی‌باشد.

این وزارت نگاشته، آنها همچنان حمایت خویش از سرگیری مذاکرات معنادار را که منتج به آتش‌بس و صلح دایمی در افغانستان شود، اعلام نمودند.

به نقل از خبرنامه‌ای وزارت خارجه، اشتراک‌کنندگان همچنان از ادامهٔ حمایت‌شان از دولت ‌افغانستان، به شمول نیروهای دفاعی و حفظ دستاوردهای دو دههٔ اخیر به جانب افغانستان اطمینان دادند.

این خبرنامه افزوده، وزیر امور خارجه به‌طور مشخص در مورد تعهدات طالبان صحبت نموده و با استناد به گزارش تیم نظارت از تعزیرات سازمان ملل، موارد نقض این تعهدات را برشمرد.

به اشتراک بگذارید