پرش به محتوا

ارزیابی انکشاف پایدار و اثرات سوء محیط زیستی و اجتماعی

مسئولان ریاست محیط زیست می‌گویند که هر شرکتی که بخواهد آغاز به فعالیت نماید در نخست از سوی ریاست محیط زیست از سوی کارشناسان این ریاست ارزیابی می‌شود.

حامد الهام، مدیر عمومی اطلاعات و آگاهی‌دهی ریاست محیط زیست هرات در گفت‌گو با خبرنگار آژانس باختر گفته است که ارزیابی‌های محیط زیستی به گونه‌ی دوامدار ادامه داشته و زمان تاسیس فابریکه‌ها نیز از سوی کارشناسان این ریاست ارزیابی می‌شوند.

فابریکه‌های شهرک صنعتی و اصناف مختلفه در سطح شهر که شامل هوتل‌ها، نخود بریزی‌ها، نانوایی‌ها، کلینیک‌ها، رستورانت‌ها، قنادی‌ها و هر صنفی که انرژی مصرف می‌کند و باعث سوخت‌های فسیلی و غیرفسیلی می‌شود از سوی کارشناسان ریاست محیط زیست نظارت دوامدار می‌شوند.

آقای الهام بیان داشته است که مطابق به معیارهای موجوده، این ریاست که شامل چاه سپتیک، سیستم تهویه هوا، دبه‌های ضد حریق، جعبه کمک‌های اولیه، موجودیت لباس مشخص برای کارمندان، فضای سبز و غیره می‌باشد ضرور است تا اصناف و فابریکه‌ها این معیارها را عملی سازند.

مدیر اطلاعات و آگاهی عامه محیط زیست افزود که این اداره در تلاش از بین‌بردن چالش‌های صوتی و نوری بوده و از شهروندان نیز خواستار همکاری در این زمینه است.

به اشتراک بگذارید