پرش به محتوا

سرمایه‌گذاری روی صنایع تولیدی دختران رباتیک افغانستان

وزارت تجارت و صنعت افغانستان گفته است که سرمایه گذاران خصوصی حاضراند روی صنایع تولیدی دختران رباتیک افغانستان سرمایه گذاری کنند.

در مطلبی که وزرات  تجارت و صنعت افغانستان  به نشر رسانده، آمده است که نثاراحمد غوریانی، وزیر صنعت و تجارت که در همایش رونمایی از ابتکارات و دست آوردهای گروه رباتیک گفته که سرمایه‌گذاران خصوصی حاضراند روی صنایع تولیدی و ابتکارات این گروه به منظور تولید انبوه و استفاده از آن در بازارهای افغانستان سرمایه گذاری کنند.

در این مطلب گفته شده که گروه دختران رباتیک افغانستان دستگاه تنفس مصنوعی، ربات فلزیاب و رنگ شناس، دستگاه ضد عفونی کننده ی الکترونیکی و ساخت گیم‌های هوش مصنوعی خودکار تولید کرده و همچنین روی چندین پروژه ی دیگر کار می‌کنند.

در این مطلب نگاشته شده که وزیر صنعت و تجارت همچنین افزود که این وزارت حمایت همه جانبه از تولیدات و ابتکارات دختران رباتیک افغانستان می‌کند و آماده ی هر نوع همکاری با آنان از تولید انبوه تا بازاریابی برای محصولات شان می‌باشند.

همچنین در این همایش مبلغ ۱۰ هزار دالر آمریکایی از سوی دو دختر وزیر صنعت و تجارت به عنوان تحفه به هدف تشویق تیم رباتیک افغانستان، توسط محترم نثاراحمد غوریانی، وزیر صنعت و تجارت به گروه دختران رباتیک افغانستان اهدا شد.

تیم رباتیک افغانستان که متشکل از چند دختر جوان هراتی است و آنان توانستند که در مسابقات رباتیک آمریکا در سال ۲۰۱۷ شرکت کرده و مدال نقره شجاعت را بگیرند.

به اشتراک بگذارید