پرش به محتوا

یکصد و پنجاه میلیون بانکنوت‌های کهنه افغانی حریق گردید

بر اساس خبرنامه‌ای که ازسوی د افغانستان بانک نشر شده،  یکصد و پنجاه میلیون بانکنوت های مندرس با حضور داشت هیئت موظف، بعد از شمارش دقیق، حریق گردید.

به نقل از این خبرنامه، عبدالقاهر ( حاجی ادریس) سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک حین حریق بانکنوت‌های مندرس گفت که رهبری دافغانستان بانک همواره، سعی خواهند کرد تا سهولت های لازم بانکی را در همه عرصه های بانکی به مردم خود فراهم نمایند.

این خبرنامه افزوده، او همچنان افزود که جمع آوری بانکنوتهای مندرس و تعویض آن با بانکنوتهای جدید برای سهولت داد و ستد میان هموطنان مدنظر گرفته شده است.

به نقل از این خبرنامه، به گفته وی بسیاری از بانکنوت‌ها قبل از میعاد معینه آن فرسوده و مندرس می ‌شوند، این مسئله دال برآنست که اکثریت هموطنان عزیز ما حین معاملات خرید و فروش در قسمت حفظ و نگهداشت بانکنوتها توجه جدی ندارند. سرپرست ریاست کُل د افغانستان بانک از مردم خواست که در داد و ستدهای اقتصادی به حفظ و نگهداشت بانکنوت‌ها توجه بیشتر داشته باشند.

در خبرنامه‌ای نشر شده از سوی  این وزارت آمده که قابل یاد آوریست که بانکنوت های مندرس جمعآوری شده  شامل انواعیه ها۱۰ و۲۰ افغانگی می شد که با حضور داشت نمایندگان وزارت عدلیه، وزارت مالیه، نهاد های مربوطه و آمرین شعبات مختلف د افغانستان بانک بعد از بارگیری توسط هیئت مؤظف به کوره های مخصوص انتقال و در یک مرتبه حریق گردید.

به اشتراک بگذارید