پرش به محتوا

یوناما حمله بر مسجد صوفی در کابل را تقبیح کرد

معاونت سازمان ملل متحد با نشر بیانیه‌ای گفته است که ملل متحد در افغانستان حمله مرگبار روز گذشته بر یک مسجد صوفی در منطقه دارالامان کابل که بر اساس گزارش ها منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی گردیده است را به شدیدترین الفاظ تقبیح می‌نماید.

این دفتر نوشته است که حمله  روز گذشته بر مسجد خلیفه صاحب تازه ترین مورد از سلسله حملاتی می باشد که بدون تبعیض اهداف ملکی را در پایتخت و ولایات هدف قرار می دهد و مستقیما حداقل دو کارمند ملل متحد و خانواده شان را که در زمان حمله در داخل مسجد بودند، متاثر ساخته است.

به نقل از این بیانیه‌، مته نودسن معاون نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفت: “حمله امروزی که در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در آستانه عید سعید فطر انجام شده، جان انسان ها و مقدسات دینی را کاملا نادیده گرفته است.

در این بیانیه آمده در حالی که مسلمانان در سراسر افغانستان برای تجلیل از عید آمادگی می گیرند، هیچ کلمه ای توان تقبیح این عمل نفرت انگیز حمله به مکان عبادت را ندارد.” وی افزود: “حملات اخیر علیه افراد ملکی، هدف قرار دادن اقلیت های قومی و مذهبی، نشان دهنده یک روند نگران کننده در افغانستان است. این نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشری باید فورا متوقف گردد

.”

حمله اخیر در کابل به دنبال موجی از حملات در هفته های اخیر در مساجد و مکاتب در شهرهای بزرگ چون کابل، کندز و مزارشریف رخ داده که به نظر می رسد اعضای اقلیت های هزاره، شیعه و صوفی را به صورت مشخص هدف قرار داده است، به شمول حمله دیروزی در مزارشریف که باعث کشته و زخمی شدن چندین تن گردید.

به اشتراک بگذارید