پرش به محتوا

کنفرانس علمی تحت نامه ( همایش علمي و راهکارهای تقویت حمایت ملي و بین‌المللي) در شهر هرات برگزار می‌گردد

این همایش علمي که از سوی جامعه اکادمیک هرات با تسهیل وزارت امور خارجه کشور و نمایندگي این وزارت در هرات برگزار می‌گردد، درین همایش روی موانع داخلی و خارجی، شناسایی بین‌المللی امارت اسلامی افغانستان از سوی جامعه جهاني، ارزیابي سیاست‌های کشور‌های همسایه و منطقه در قبال امارت اسلامي افغانستان و چالش‌های بزرگ در زیر ساخت‌های اقتصادي افغانستان طی چندین عنوان مقاله تحت بحث قرار خواهد گرفت.

این سیمینار برای حل مشکلات فعلی کشور به همکاری شورای متخصصان هرات دایر گردید.

محمد رفیق شهیر، رییس شورای متخصصان هرات بیان می‌دارد که در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگر نیاز به تحقیق و بررسی دقیق در مورد چالش‌های موجود در جامعه داریم، و ارایه مقاله‌های علمی‌ می‌تواند که ما را در پیدا کردن راه حل برای این دشواری‌ها کمک کند.

به همین مناسبت غرض توزیع عناوین سیمینار به مسولین پوهنتون‌های شخصي و دولتي جلسه مقدماتي در سالون ولایت دایر گردید.

نور احمد اسلام جار والي هرات طی سخنان خویش به مسوولین دانشگاه‌ها گفت: این ابتکار که از سوی جامعه اکادمیک هرات و تسهیل وزارت خارجه کشور روی دست گرفته شده، بیشتر به هدف تقویت حمایت‌های ملی و بین‌المللی می‌باشد.

اسلام جار والی هرات نیز با استقبال از این طرح جامعه اکادمیک هرات تأکید می‌کند که باید تلاش صورت گیرد تا از متخصصین داخلی در قسمت استفاده از منابع طبیعی و شگوفایی اقتصادی کشور استفاده صورت گیرد.

با این حال، مولوی شیراحمد عمار مهاجر رییس ارتباط خارجه ولایت هرات گفت: که پس از ارائه راه کارهای گوناگون در این نشست آنان را جهت بررسی و استفاده به وزارت خارجه کشور نیز خواهند فرستاد.

از سوی هم، رحمت‌الله فیضان معاون نمایندگي وزارت خارجه در مورد اهداف این سمینار گفت: هدف اول از برگزاری این همایش اینست‌که جامعه علمی‌ و اکادمیک هرات طی این همایش به حکومت در امور سیاسي، اقتصادي و اصلاح نواقص و پیشنهاد‌های اصلاحي به حکومت مشوره دهند.

معاون ارتباط خارجه هرات افزود: ما می‌خواهیم که از طریق این چنین مجالس جامعه اکادمیک هرات را منسجم سازیم تا در امور پیشرفت و ترقي کشور با هم همکار باشیم.

در اخیر محفل ده عنوان برای ارایه مقالات به مسولین و استادان پوهنتون‌ها توزیع گردید.

به اشتراک بگذارید