پرش به محتوا

چین وعده کمک مالی به افغانستان را داد

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان نوشته که سفیر کشور چین مقیم کابل در ملاقات  خلیل الرحمن حقانی سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کننده گان، از کمک مالی وطبی کشورش به افغانستان خبر داد.

 این وزارت با نشر خبرنامه‌ای گفته که این ملاقات که روز ۲۸ سنبله در مقر آنوزان صورت گرفت،  وانگ یو، سفیر چین در کابل، گفت که کشورش آماده همکاری و مساعدت بدون قید وشرط با افغانستان می‌باشد.

به نقل از  این وزارت،وی علاوه نمود که کشورش با نظام جدید افغانستان آماده همکاری بوده و مساعدت ۱۵ میلیون دالر و۳ میلیون دوز واکسین ضد ویروس کرونا را وعده نمود.

این وزارت گفته که وانگ افزود که این مساعدت که درآینده نزدیک و قبل از فرارسیدن سرمای زمستان، به جانب افغانستان سپرده خواهد شد، به ارزش ۵ میلیون دالر، لباس زمستانی وکمپل وبه ارزش ۱۰ میلیون دالر مواد خوراکی می باشد.

ابن وزارت در این خبرنامه بیان داشته که خلیل الرحمن حقانی، ضمن قدردانی ازمساعدت کشور چین، اطمینان داد که مساعدت مذکور، بعد از مواصلت، به اسرع وقت برای بیجا شده های داخلی و سایر مستحقین، بطور شفاف توزیع خواهد شد.

حقانی علاوه نمود که کشور چین همسایه افغانستان است و روابط میان دو کشور باید دوستانه، دوامدار وبر احترام متقابل استوار باشد.

به اشتراک بگذارید