پرش به محتوا

پلان اجرای ۱۶۰ پروژه‌ی بزرگ و کوچک در سال روان در هرات

مسئولان در ریاست شهرداری هرات نشست حسابدهی سالانه را به هدف ارایه کارکردها، فعالیت‌ها و دست‌آوردهای ربع اول سال مالی ۱۴۰۳ هجری خورشیدی به منظور شفافیت‌کاری این اداره برگزار کرده اند.

در این نشست، شهردار هرات برای شهروندان این ولایت اطمینان داد که یک افغانی غیر اصولی مصرف نخواهد کرد.

نعمت‌الله حسن صاحب شهردار هرات می‌گوید که پول جمع‌آوری شده از درک محصول خدمات شهری از شهروندان به‌گونه شفاف و متوازن جهت انکشاف و توسعه شهر هرات برای خودشان به مصرف خواهد رسید.

شهردار هرات تصریح می‌کند که حساب‌دادن برای شهروندان وظیفه اداره شهرداری است.

در همین حال، عبدالاحد خیرخواه رئیس حکومت‌داری شهری ریاست شهرداری، برگزاری جلسات کمیسیون نظم و توسعه شهری، امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری دو جانبه با دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلات عالی خصوصی، آغاز به کار پروژه دیوارنگاری، برگزاری جام فوتسال میان ادارت دولتی، فعال‌سازی موتر سیار خدمات مراجعین در سطح شهر و گذرهای نواحی، تطبیق حکم مقام‌های مرکز مبنی عزل شماری از وکلای گذر که دو دوره وکالت را عهده‌دار بودند و راه‌اندازی انتخابات دوباره آنان از جمله دست‌آوردهای سه ماه اول سال مالی ۱۴۰۳ ریاست حکومت‌داری شهری عنوان کرد.

از سوی دیگر، انجینیر محمدایوب سیف‌الجهاد، رئیس تخنیکی و مسلکي اداره شهرداری هرات بیان می‌کند که در سال مالی ۱۴۰۳ خورشیدی، حدود ۹۱۰ میلیون افغانی بودیجه‌ی انکشافی در نظر گرفته شده و این اداره بیش از ۱۶۰ پروژه‌ی انکشافی و توسعه‌ای خورد و بزرگ را در پلان گنجانیده، که کار ۱۰ پروژه‌ی بزرگ در سه ماه نخست سال روان شروع شده است.

رئیس تخنیکی و مسلکی شهرداری می‌گوید که تا کنون  کار ۱۴ پروژه زیر« پنج لک افغانی» تکمیل وبه‌ بهره‌برداری رسیده است.

در ادامه، حبیب‌الله ارشاد، آمر عواید شهرداری پیرامون جمع‌آوری عواید و مصارف سه‌ ماه نخست سال روان، برای شهروندان صحبت نموده و افزود که مجموع عواید ثابت و غیرثابت جمع‌آوری شده‌ی سه ماه نخست سال روان بیش از ۱۱۴.۵ میلیون افغانی شده است.

آقای ارشاد افزود که این عواید از درک صفايی ‌خانه‌های مسکونی، مکان‌های تجارتی و صنعتی، لوایح و اشتهارات، ملکیت‌های شهرداری، غرفه‌های سطح شهر، اجاره‌دهی پارک‌ها و پارکینگ‌ها جمع‌آوری شده است.

او هم‌چنان مجموع مصارف عادی و انکشافی سه ماه نخست سال روان خورشیدی را حدود ۹۰ میلیون افغانی عنوان کرد.

به اشتراک بگذارید