پرش به محتوا

وزیر امور خارجه هند: اجماع ملی در داخل افغانستان سبب تقویت اجماع منطقه‌یی و بین‌المللی خواهد شد

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه ای گفته است که س. جی‌‌شنکر وزیر امور خارجه هند گفت: اجماع و وحدت ملی در داخل افغانستان سبب تقویت هر چه بیشتر اجماع منطقه‌یی و بین‌المللی خواهد شد.

خبرنامه ای که دیروز سه شنبه(4حمل) از سوی این وزارت به نشر رسیده آمده است که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجۀ افغانستان که در چهارچوب یک سفر رسمی عازم هند گردیده است و با آقای س. جی‌‌شنکر دیدار نموده است.

همچنان در این خبرنامه نگاشته شده است که در این نشست پیرامون گسترش روابط دوجانبه، تقویت اجماع منطقه‌‌یی و بین‌المللی در خصوص مذاکرات صلح افغانستان، همکاریهای اقتصادی و اتصال منطقه‌یی بحث و گفتگو شده است.

به نقل از این خبرنامه، هند آمادگی‌اش را برای شرکت در کنفرانس‌های منطقه‌یی در مورد صلح و توسعه افغانستان ازجمله نشست پروسه استانبول – قلب آسیا در تاجیکستان و نشست صلح ترکیه اعلام داشته، تاکید کرد که هند از روند صلح و دستاوردهای دو دهه مردم افغانستان، پشتیبانی می‌کند.

این خبرنامه افزود، محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه کشور همراه س. جی‌‌شنکر وزیر امور خارجه هند روی پروژه‌های اتصال منطقه‌یی منجمله توسعه خطوط ریل از آسیای مرکزی به آسیای جنوبی از طریق افغانستان، توسعه بندر چابهار و افزایش داد و ستد تجاری میان دو کشور صحبت نموده است.

به گفته این خبرنامه، دو طرف توافق کردند تا به منظور تقویت همکاریهای اقتصادی و توسعه‌یی، گروه‌های کاری اختصاصی را در ساحات مختلف شکل داده، پروژه‌های مورد نظر را از طریق این گروه‌ها پیگیری نمایند.

به اشتراک بگذارید