پرش به محتوا

وزرای خارجه ایران و افغانستان روی روابط دو کشور گفتگو کردند

امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجۀ افغانستان با امیر عبدللهیان وزیر امور خارجۀ ایران از طریق تیلفون گفت‌وگو کرد.

به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجۀ افغانستان با نشر خبرنامه‌یی گفته است که در این گفت‌وگوی تیلفونی، روی تقویت همکاری‌های دوجانبه، وضعیت مهاجران افغان در ایران، امنیت دیپلماتان و نمایندگی‌های دیپلماتیک، روابط تجاری، اقتصادی و برخی موضوعات دیگر صحبت شد.

آژانس دولتی باختر نگاشته که در این گفت‌وگو، خاطرنشان شد که برخی«حلقات مغرض» در تلاش ایجاد فاصله، ترویج خشونت و دامن زدن به تفرقه میان دو ملت اند.

به نقل از این رسانه، دو طرف تأکید کردند که به هیچ کسی اجازه داده نخواهد شد تا روابط دوستانه میان دو کشور را خدشه‌دار سازد.

رسانه باختر گزارش کرده است، از سویی هم، وزیر امور خارجۀ ایران از فرمان رهبری امارت اسلامی در مورد منع کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر ابراز خورسندی کرده و اطمینان داده است که کشورش در زمینۀ ترویج کشت بدیل با کشاورزان افغانستان همکاری می‌کند.

براساس نگارش این رسانه، امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجۀ افغانستان گفته است که همکاری ایران با سکتور زراعت افغانستان در مبارزه با مواد مخدر موثر است و سبب ترویج کشت بدیل مشروع در این کشور خواهد شد.

این در حالیست که پیش از این نشر ویدیوهای در صفحات اجتماعی از آزار و اذیت افغانها در ایران واکنش‌های تند مدنی را به دنبال داشت، اما ایران آزاز و اذیت افغان‌های مهاجر در کشورش را توطئه خواند.

به اشتراک بگذارید