پرش به محتوا

وزارت صحت عامه قادر به تشخیص نوع دلتا ویروس کرونا شده است

نوع دلتا، یکی از انواع جهش یافته ویروس کرونا می‌باشد که برای اولین بار در هند شناسایی شده است.

وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که زمینه تشخیص نوع دلتا ویروس کرونا در لابراتوارهای مرکزی این وزارت فراهم شده و اکنون این وزارت قادر به تشخیص نوع دلتا ویروس کرونا شده است.

این وزارت با نشر خبرنامه‌ای گفته که سرپرست وزارت صحت عامه گفت که از میان 19 سمپل آزمایش شده 11 واقعه نوع دلتا تشخیص شده و 8 واقعه دیگر آن نوع انگلیسی بوده است که با توجه به این آمار معلوم می‌شود که بیشتر از 50 درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشور از نوع دلتا است.

بر بنیاد این خبرنامه مجروح، در رابطه به انتشار ویروس کرونا اشاره نموده گفت که سیر انتشار ویروس کرونا نسبت به روزهای گذشته یک درصد کاهش داشته ولی این یک درصد به معنی کاهش واقعات نیست و هنوز ویروس در حال انتشار است.

براساس این خبرنامه، مجروح، تاکید کرد که مسدود کردن مراکز آموزشی و وضع محدودیت‌ها برای جلوگیری از تجمعات سیر انتشار ویروس کرونا را بطی ساخته است.

به نقل از این وزارت، او هم‌چنان یاد آور شد که کار نصب دستگاه تولید اکسیجن در هفت ولایت کشور تمام شده است و قرار است به زودی حدود ده پایه دستگاه تولید اکسیجن که از سوی اداره یونیسف خریداری شده است در ده ولایت کشور نصب و فعال گردد.

این وزارت نگاشته که مجروح، در ادامه سخنانش از کمک سه میلیون دوز واکسین “جانسون اند جانسون” از سوی کشور امریکا به دولت افغانستان خبر داده گفت که قرار است در هفته اول ماه جولای این محموله واکسین به کابل برسد.

این وزارت، عدم رعایت توصیه‌های صحی از سوی مردم ابراز نگرانی نموده تصریح کرد که ویروس هنوز در حال انتشار است و تا دو الی سه هفته بعد از عید قربان ما در حالت هشدار قرار داریم.

به اشتراک بگذارید