پرش به محتوا

وزارت امور خارجه: موارد اختلافی باید از مجاری دیپلوماتیک و گام‌های مثبت حل شود

وزارت امور خارجهٔ کشور، در واکنش به اعلامیهٔ اخیر وزارت خارجهٔ ایالات متحدهٔ امریکا مبنی بر وضع محدودیت ویزه بالای شمار دیگری از مقامات امارت اسلامی، آنرا مانعی در برابر پیشرفت روابط میان دو طرف خواند.

بر اساس معلومات دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه به‌ آژانس باختر؛ در اعلامیه این وزارت آمده است: «امارت اسلامی افغانستان به عنوان حکومتی مسئول به تمامی حقوق مردم خود که دین مبین اسلام، فرهنگ پذیرفته‌شدهٔ افغانان و اقتضای وقت آنرا ایجاب می‌کند، متعهد است.

 به گزارش آژانس باختر؛ وزارت امور خارجه، به ایالات متحده امریکا یادآوری کرده است که حکومت افغانستان با وجود محدودیت‌های مالی و بانکی، تلاش می‌کند تا شرایط زندگی‌ مرفه را برای مردم‌ خود مهیا کند.

این وزارت، ادامهٔ محدودیت‌ها بالای نظام مالی و بانکی افغانستان را نقض صریح حقوق بشری افغانان دانسته و افزوده است که دوام چنین محدودهای نامشروع دسترسی مردم را به سایر بخش‌های زندگی مرفه به شمول بخش آموزش و صحت محدود می‌سازد.

به نقل از آژانس باختر؛ وزارت امور خارجه کشور، از ایالات متحده امریکا خواسته است که باید به توافق‌نامهٔ دوحه متعهد باقی بماند و با عملی‌ کردن آن نشان دهد که اسناد حقوقی منعقده و تعهدات با امریکا قابل اعتماد است.

این وزارت گفته است که حکومت افغانستان آماده است با ایالات متحده روی تمامی مسایل مورد اختلاف بحث کند. در اخیر، حکومت افغانستان ضمن نکوهش تصمیم اخیر امریکا، تأکید کرده است که موارد اختلافی باید از مجاری دیپلوماتیک و گام‌های مثبت حل شوند؛ زیرا اعمال فشار نمی‌تواند در حل مسایل کمک کند

به اشتراک بگذارید