پرش به محتوا

وزارت امور خارجه امارت اسلامی با دولت و مردم لیبیا ابراز همدردی کرد

به نقل از آژانس باختر: وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان نسبت وقوع توفان و بارنده‌گی شدید در لیبیا که تلفات انسانی و خسارات هنگفت مالی را در پی داشته است با دولت و مردم آن کشور ابراز همدردی کرده است.

در اعلامیه وزارت امور خارجه امارت اسلامی که به همین مناسبت منتشر شده است گفته شده است: وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان مراتب عمیق تسلیت و همدردی خویش را به‌خاطر این حادثه دردناک به دولت و مردم شریف لیبیا ابراز کرده، از بارگاه الله متعال برای شهدای این واقعه غم‌انگیز بهشت برین و برای زخمیان شفای عاجل و برای بازماندگان شان صبر جمیل استدعاء می‌کند.

در اعلامیه تذکر رفته: امید است با تلاش‌های مشترک و همبستگی محلی و بین‌المللی، دولت و مردم لیبیا بتوانند از این مشکلات عبور و به سرعت به بازسازی و بهبود وضعیت متضررین رسیدگی کنند.

براساس گزارش رسانه‌های بین‌المللی، یکشنبه توفان «دانیل» در چندین شهر در نواحی شرقی لیبیا منجر به بارش شدید باران و وقوع سیل شده است. طبق این گزارش‌ها؛ عثمان عبدالجلیل، وزیر صحت لیبیا، تاکنون مرگ بیش از دو هزار نفر از شهروندان لیبیا را در این رویداد تایید کرده و خبر داد که سرنوشت ۷ هزار تن از مردم این کشور مشخص نیست و جزء مفقود شدگان هستند.

به اشتراک بگذارید