پرش به محتوا

وارد شدن صدمه به بناهای تاریخی هرات در زلزله ی اخیر

رییس اطلاعات وفرهنگ هرات می گوید که زلزله به تمامی بناهای تاریخی این ولایت صدمه وارد کرده است.

مولوی احمد الله متقی می گوید که زلزله های پی هم هرات علاوه بر گرفتن قربانی از مردم، به آبدات تاریخی این ولایت نیز شدیدا آسیب وارد کرده است.

به نقل از آژانس باختر؛ او با اشاره به اهمیت تاریخی شهر هرات می گوید که تمامی بنا های تاریخی در این شهر از گزند زلزله در امان نمانده اند و برخی از آنان فروپاشیده است.

مسجد جامع بزرگ، قلعه اختیارالدین، منارها از جمله مواردی است که رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات از آن یاد آوری نموده و آسیب بیشتر دیده است.

متقی همچنان بیان داشت که آسیب دیدن آبدات تاریخی اداره اطلاعات وفرهنگ را نگران کرده است و با برگشت وضعیت عادی، به بازسازی مجدد آن کار می کند.

به اساس گزارش نشر شده از سوی آژانس باختر؛ رئیس اطلاعات وفرهنگ هرات از سازمان ها و نهادهای بین المللی خواستار کمک در بخش بازسازی آبدات تاریخی این ولایت شد.

در همین حال برخی از کارشناسان آبدات تاریخی هرات تاکید دارند که آبدات تاریخی هرات به مرمت اضطراری نیاز دارد چرا با پس لرزه‌ای دیگر زلزله ممکن آسیب بیشتر وارد شود.

این در حالی است که زلزله های پی هم از روز شنبه به این طرف نیز ده ها هزار باشنده هرات را مجبور ساخته است تا بیرون از خانه های خود روی سرک ها بمانند و شب ها زیر خیمه ها بخوابند.

به اشتراک بگذارید