پرش به محتوا

نماینده یوناما با معاون رییس‌الوزرا در مورد بازگشایی مکاتب دخترانه گفتگو کرد

یوناما در برگه‌ی فیسبوک‌اش نوشته که روزا اوتنبایوا، رئیس جدید یوناما، روز گذشته با مولوي عبدالکبیر معاون ریس الوزرا مقامات حاکم ملاقات نمود و علاوه بر سایر موضوعات در مورد حقوق رسانه‌ها، آموزش دختران، حکومتداری و سهم حیاتی همه افغان‌ها، از جمله زنان، در بازسازی کشور بحث و گفتگو نمودند.

ایشان توافق کردند تا برای رسیدگی به مسائل مبرمی که افغان ها با آن مواجه اند باهم از نزدیک همکاری نمایند.

 به نقل از این نوشته‌ی یوناما، روزا اوتنبایوا، فرستاده ويژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، در دیدار با عبدالسلام حنفی معاون ریس الوزرا مقامات حاکم در مورد مسایل گوناگون از جمله کمک های بین المللی، مواد مخدر و اهمیت آموزش دختران بحث و گفتگو نمود. رئیس جدید یوناما بر لزوم همکاری نزدیک برای اولویت دهی به نیازهای مردم افغانستان تاکید کرد.

با این حال، آژانس باختر نیز با نشر خبری از دیدار رییس یوناما و حنفی نوشته که مولوی عبدالسلام حنفی گفته است: ما نیز در زمینه اثرات منفی مواد مخدر نگرانی داریم و در جریان دو دهه گذشته تخمینا پنج میلیون افغان معتاد به مواد مخدر شدند که حدود یک میلیون آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وی افزوده است: امارت اسلامی در یک‌سال گذشته اکثریت معتادین مواد مخدر را از زیر پل‌ها، پارک‌ها و سرک‌ها جمع‌آوری کرده و تحت مداوا قرار داده است و در این زمینه و معیشت بدیل، همکاری سازمان ملل متحد را می‌خواهیم.

به اشتراک بگذارید