پرش به محتوا

نماینده سازمان ملل خواهان نشست‌های بیشتر با مسوولان امارت اسلامی شد

در این دیدار، هر دو جانب در مورد هماهنگی و شفافیت بیشتر در خصوص کمک های بشری، بحث و تبادل نظر نمودند.

‏انعام‌الله سمنگانی از سخنگویان امارت اسلامی در حساب توییتری خود نوشته که دیبورا لاینس ضمن ارائه معلومات در مورد فعالیت نهادهای مربوطه ملل متحد در افغانستان، خواهان برگزاری مجلس مشترک با گروهی از مسوولان وزارت‌های مربوطه با ملل متحد و سایر ادارات کمک کننده به منظور رفع چالش‌ها، هماهنگی بیشتر و انسجام و تسهیل کمک های بشردوستانه گردید.

‏با این حال، مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء ضمن خوش آمدید به آنان، از برگزاری مجلس متذکره که منجر به رسانیدن کمک های بشر دوستانه به گونه شفاف به مستحقین گردد، استقبال نمود و آنرا در راستای تفاهم و هماهنگی بیشتر میان امارت اسلامی و ادارات کمک کننده، مهم خواند.

‏به نقل از این سخنگوی امارت اسلامی معاون اداری ریاست الوزراء خواهان کمک های بیشتر به آسیب دیدگان شد و همچنان تاکید ورزید که با توجه به اینکه امارت اسلامی کشت و قاچاق مواد مخدر را ممنوع نموده است،در زمینه معیشت بدیل به دهاقین افغانستان کمک صورت گیرد.

از سوی هم دفتر معاونت سازمان ملل متحد در مورد این دیدار نوشته که در دیدار با رهبری طالبان طی هفته جاری، دیبرا لاینز نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان خواهان توسعه، نه محدودیت حقوق زنان گردید. وی همچنان خواستار بازگشایی مکاتب ثانوی دختران و مشارکت کامل زنان در کار و سایر عرصه ها گردید.

به نقل از مطلب نشر شده در صفحه یوناما،  افغانستان به تلاش های فراگیر در برابر چالش های پیش رو نیاز دارد.

بر اساس فرمانی که به تازه‌گی از سوی امارت اسلامی نشر شده است، پوشیدن برقع و حجاب را برای زنان اجباری گفته است و این فرمان واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

به اشتراک بگذارید