پرش به محتوا

معاون ریاست‌الوزراء : امارت اسلامی در صفوف نظامی خود به جوانان نابالغ اجازه نمی‌دهد

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء امارت اسلامی افغانستان بعد از ظهر دیروز در دیدار با کاترین ام راسل رییس اجرایی یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل)، عمر عبدی معاون رییس اجرایی یونیسف، دیبورا لاینز نماینده خاص ملل متحد برای افغانستان و کرسی مدی رییس دفتر رییس اجرایی یونیسف گفت که امارت اسلامی اجازه ورود جوانان نابالغ را در صفوف نظامی شان نمی‌دهد.

به گزارش آژانس باختر، در این دیدار، رییس اجرایی یونیسف در مورد فعالیت‌های یونیسف در چند دهه گذشته در بخش‌های معارف، غذا، پولیو و صحت معلومات داده، گفت که افغانستان مانند همیشه ارزش خود را دارد و به همین سبب نخستین سفر خود را به این کشور انجام دادم.

آژانس باختر افزوده، وی افزود که تعلیم کودکان اولویت ماست و به همین منظور به معلمان کمک نقدی تشویقی می‌کنیم و از وزارت معارف تشکر می‌کنیم که معاشات پنج ماهه آنان را پرداخت.

به گزارش این رسانه، مولوی عبدالکبیر افزود که امارت اسلامی حامی تعلیم و تربیت کودکان است و از یونیسف می‌خواهیم که در کنار تعلیم، در زمینه صحت طفل و مادر نیز همکاری کند.

بربنیاد این مطلب، در این دیدار، رییس اجرایی یونیسف گفت که ما این را درک می‌کنیم که امارت اسلامی کودکان را به جنگ اعزام نمی‌کنند و نه هم از کار آنان حمایت می‌کند، این مسئله ارزش مشترک ماست. اطفال به توجه بیشتر در زمینه تعلیم و صحت نیاز دارند و ما در این زمینه همکار شما می‌باشیم. ما می‌خواهیم در همکاری با حکومت برای آینده بهتر اطفال کار کنیم.

به اشتراک بگذارید