پرش به محتوا

مشکلات اداره شاروالی هرات و نامه‌ی شورای متخصصان هرات برای ریاست جمهوری

اخیرا برکناری شاروال هرات و نابسامانی‌های داخل شهر، سرصداهای زیادی را بین شهروندان هرات برانگیخته استو بسیاری از این شهروندان خواستار موجودیت یک شاروال ورزیده و فعال در هرات هستند. پاسخی که هنوز از سوی حکومت مرکزی به آن پاسخ قانع‌کننده‌ی داده نشده است.

  اینک شورای متخصصان هرات با فرستادن نامه‌ی به ریاست جمهوری کشور نگرانی شدید خود از اوضاع نابسامان هرات که به دلیل نبود شاروال پیش‌آمده ابراز داشته و خواهان عملکرد جدی حکومت در این عرصه شده است.

در این نامه گفته شده که متأسفانه طی سال‌های اخیر دولت مرکزی و اداره ارگان‌های محل و سایر نهادهای مربوطه در گزینش شاروال‌ها و تقویت واقعی اداره شاروالی توجه نکرده و با توظیف افراد بدون دقت لازم به خصوصیات این شهر، نه تنها خدمات درست و اصولی به حد کافی ارائه نشده بلکه زمینه‌ساز فساد‌های بزرگ اداری درین اداره شده است.

 در این نامه آمده است، شورای متخصصان به عنوان همکار نظام و اداره محلی نگرانی شدید خود را از وضعیت بد شهر هرات بدلیل نبودن شاروال توانمند و با تجربه و تعیین شاروالی‌ها به سلیقه افراد خاص و ملاحظات خاص به مقام محترم ریاست جمهوری و شخص رئیس صاحب جمهور اعلان داشته تقاضامندیم بخاطر حفظ هویت تاریخی، نظم بهتر شهر، تطبیق بهتر ماستر پلان شهری و در نهایت ایجاد یک محیط و فضای سالم  زنده‌گی برای شهروندان هرات به این موضوع توجه خاص مبذول داشته تا شاهد یک شهر مدرن و انکشاف یافته باشیم و هم دیگر لکه بدنامی فساد و سوء مدیریت از پیکر شاروالی هرات پاک شود.

به اشتراک بگذارید