پرش به محتوا

متقی خواهان بررسی قضایایی آزار و اذیت مهاجرین در ایران شد

امیرخان متقی وزیر امور خارجه امارت اسلامی  روز گذشته  در دیدار با بهادر امینیان، وزیر امور خارجه ایران خواستار بررسی قضایای آزار و اذیت مهاجرین افغان در ایران شد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشور در برگه‌ی توییتر خود نوشته که در این دیدار، وزیر امور خارجهٔ کشور ضمن ابراز نگرانی از برخورد صورت گرفته با مهاجران افغان در ایران، از سفیر آن کشور خواست تا این پیام را به رهبران خویش در ایران منتقل نماید که به نهادهای امنیتی و سایر نهادهای مربوطه در مورد چگونگی جلوگیری از سوء برخورد با مهاجران افغان در شهرها و مناطق مرزی دستورات لازم ارائه نمایند.

آقای متقی اظهار داشت که بدرفتاری با مهاجران افغان بر روابط و ذهنیت عمومی دو کشور تأثیر منفی می گذارد.

وی افزوده، عملکرد هيچ مجرمی با استفاده از نام مهاجر افغان، بیانگر افکار، نیت و اقدامات عمومی نیست.

با این حال، سفیر ایران پیرامون نگرانی های وزیر امور خارجهٔ کشور اذعان داشت هنگامی که دو روحانی و یک خادم در حرم مطهرامام علی رضا با چاقو کشته و زخمی شدند، برخی از محافل مغرض به دنبال توطئه برنامه ریزی شده بین مردم کشورهای دوست و همسایه، در مطبوعات تبلیغات منفی را با هدف ایجاد نفرت و بدبینی به راه انداخته اند.

آقای امینیان مهاجران افغان مقیم ایران را مهمانان خویش خوانده، افزود: رفتار مهاجرین افغان در ایران پس از ۴۳ سال ثابت کرده است که آنها با مردم ایران تعامل محبت آمیز و دوستانه دارند.

گفتنی است که ویدیوی در شبکه‌های اجتماعی نشر شده که نشان می‌داد مهاجرین افغانستان در ایران از سوی مردم این کشور مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند و نشر این ویدیوها واکنش‌های گسترده منفی را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

به اشتراک بگذارید