پرش به محتوا

قزاقستان برای دانشجویان افغان بورسیه می‌دهد


بختی سلطانوف، وزیر تجارت کشور قزاقستان در دیدار با مسوولان امارت اسلامی گفته است که کشورش آماده است که بورسیه‌های بیشتری در زمینه‌های مختلف به دانشجویان افغان بدهد.

انعام‌الله سمنگانی از سخنگویان امارت اسلامی در توییتر خود نوشته که عبدالسلام حنفی معاون رییس‌الوزرای امارت اسلامی با حضورداشت حاجی نورالدین عزیزی وزیر تجارت کشور عصر امروز با بختی سلطانوف وزیر تجارت قزاقستان و هیات همراه اش، در ارگ دیدار نمود.

‏به نقل از سمنگانی، وزیر تجارت قزاقستان افزود: کشورش در زمینه تربیه کادرها آماده است در رشته‌های مختلف به ویژه بخش تخنیکی و خط آهن، بورسیه های بیشتر را در اختیار افغانستان بگذارد.

سمنگانی افزوده، حنفی با امتنان از کمک های بشردوستانه قزاقستان، گفت: در افغانستان امنیت تامین شده و فساد اداری خاتمه یافته ما خواهان روابط دوستانه با کشورهای منطقه هستیم و اجازه نمی دهیم از خاک افغانستان تهدیدی به کشور دیگری متوجه گردد.

سمنگانی افزوده، مسوولان امارت اسلامی گفته‌اند از قزاقستان می‌خواهیم تسهیلات لازم را در عرصه های تجارتی فراهم سازد و از وصل شدن خط آهن از قزاقستان به اوزبیکستان از راه افغانستان به آسیای جنوبی استقبال می کنیم.

به اشتراک بگذارید