پرش به محتوا

قانون رسانه های همگانی افغانستان قابل اجرا می‌باشد

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی و معیین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، در نشست شش ماهه کمیته مصونیت خبرنگاران افغان گفت: قانون رسانه های همگانی افغانستان قابل اجرا بوده، کمیسیون تخطی رسانه ها و کمیسیون مشترک رسانه ها و حکومت ایجاد خواهد شد.

براساساس مطلبی که از سوی کمیته‌ی مصؤنیت خبرنگاران به نشر رسیده  آمده که آقای مجاهد بیان داشت که قانون رسانه های همگانی مرعی‌الاجرأ بوده و کمیسیون تخطی رسانه ها به هدف رسیدگی به مشکلات و تخطی های رسانه‌یی به زودی تشکیل خواهد شد. آقای مجاهد افزود، بعد از تشکیل این کمیسیون هیچ نهاد و یا وزارتی در امارت اسلامی در کار رسانه‌ ها مداخله نخواهد کرد.

به گفته آقای مجاهد، کار روی کمیسیون دسترسی به اطلاعات و قانون دسترسی به اطلاعات جریان دارد و بعد از بررسی ها نتیجه آن اعلام و کارش را آغاز خواهد کرد. آقای مجاهد علاوه نمود که خانم ها با رعایت اصول اسلامی و ملی میتوانند در رسانه ها به گونه آزادانه کار و فعالیت نمایند.

مجاهد افزود، در صورت خشونت علیه خبرنگاران و قضایای خبرنگاری، آنان میتوانند قصایای متذکره را با کمیته شریک نمایند. کمیته مصونیت خبرنگاران با هماهنگی با نهاد های مربوط به آن رسیدگی خواهد کرد.

در جریان این نشست، نمایندگان ولایتی کمیته مصونیت خبرنگاران با بیان چالش های فرا راه کار رسانه‌یی در کشور، خواستار حل مشکلات و همکاری امارت اسلامی شدند.

کمیته مصونیت خبرنگاران افغان به عنوان نخستین نهاد حامی خبرنگاران و رسانه ها، تعهد مقامات رهبری امارت اسلامی را در پیوند به رسیدگی به مشکلات خبرنگاران، دسترسی به اطلاعات، فعالیت خبرنگاران زن در رسانه ها، و رسیدگی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران، را دریافت نمود.

به اشتراک بگذارید