پرش به محتوا

فعالیت ۳۲۰ کارگاه تولیدی کفش در هرات

مسئولان اتحادیه تولیدکنندگان بوت، در هرات می‌گویند که بیش از ۳۲۰ کارخانه تولید بوت در این ولایت فعالیت دارد که از این میان ۱۲ کارخانه صنعتی و بقیه سنتی می باشد.

عبدالوهاب امینی رییس اتحادیه تولید کنندگان کفش اما از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهند تا جلو واردات جنس‌های مشابه کفش و بوت را بگیرند.

آنان می‌گویند که هر چند حکومت سرپرست مالیه جنس‌های وارداتی مشابه را بالا برده است اما با آن هم افزایش این جنس‌ها بازار خرید و فروش بوت‌های و چبلی های داخلی را کم رنگ کرده است.

 با این حال تولید کنندگان بوت از مسئولان حکومتی می‌خواهند تا جهت حمایت از تولیدات داخلی، تعرفه‌های گمرکی بر جنس های وراداتی مشابه را بیش‌تر از این افزایش دهند.

از سویی هم، مسئولان ریاست صنعت و تجارت ولایت هرات از حمایت تولیدات داخلی اطمینان داده و از تلاش‌ها بر بلند بردن تعرفه های گمرکی بر جنس‌های وارداتی مشابه به تولیدات داخلی سخن می زنند.

مولوی بشیر محمد سیرت، رئیس این اتاق می گوید که در زمنیه تولید بوت و چپلی که در هرات تولید می‌شود در این اواخر توجه کافی صورت گرفته است، نه تنها در هرات بلکه در تمام کشور وزارت صنعت و تجارت بررسی انجام داده است که تعرفه های گمرکی را بر جنس‌های مشابه افزایش دهد، تعرفه گمرکی جنس های  پلاستیکی از ۱۰ درصد تعرفه به ۲۰ در صد افزایش خواهد یافت.

گفتنی است که به گفته‌ی مسئولان، پیش از این جهت حمایت از کسبه‌کاران و صنعت‌کاران، مالیه‌های دکان‌های زیر ۲ میلیون افغانی را همچنان مالیه‌های تابلوها را نیز عفو نموده است.

به اشتراک بگذارید