پرش به محتوا

فعالیت سیستم اسکودا در بندرهای تجارتی

مسئولان ریاست گمرک هرات می‌گویند که سیستم اسکودا در بنادر فعال بوده و از این طریق بخاطر انکشاف و گسترش زراعت کشور در فصل‌هایی که محصولات زراعتی پخته می‌شوند به گونه اتوماتیک تعرفه های فصلی بر اموال وارداتی آن محصولات افزایش پیدا می‌کند.

محمد حامد احمد، رئیس گمرک هرات در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس باختر هرات گفته است که سیستم پیشرفته اسکودا در بنادر کشور فعال بوده و در زمان لازمه در بخش های مختلف تعرفه های فصلی بالا می‌رود.

رئیس گمرک هرات افزوده که در عموم بخاطر افزایش یا کاهش تعرفه ها از طریق یک کمیته تصمیم گیری صورت می گیرد و تمامی مواد اولیه که ملت به آن ضرورت زیاد دارند تعرفه های گمرکی آن زیاد کاهش یافته است.

آقای احمد تصریح کرده که برای محصولات و یا تولیدات داخلی هم بر اموال مشابه تعرفه های گمرکی بالا رفته و هدف از این اقدام فقط حمایت تجار می‌باشد.

از سویی هم، تجار و کسبه‌کار که در بخش‌های تولیدی و مصرفی در ولایت هرات فعالیت دارند از افزایش و کاهش منصفانه تعرفه ها ابراز رضایت‌مندی نموده اما می افزایند که باید تمامی محصولات و تولیدات از طریق کمیته تعرفه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و به اندازه مورد نیاز تعرفه‌ها افزایش یا کاهش یابد.

به اشتراک بگذارید