پرش به محتوا

عبدالله: صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در منطقه است

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، قبل از ظهر امروز (چهارشنبه، ۲۹ ثور ۱۴۰۰) در برنامه‌ای که به میزبانی سفارت چین، مرکز مطالعات جهانی معاصر چین و انجمن دوستی افغانستان و چین، برگزار شده بود گفت که صلح و ثبات در افغانستان به معنای صلح و ثبات در منطقه است.

 این برنامه به خاطر تجلیل از صدمین سالروز تأسیس حزب کمونیست چین و یک‌صدو دومین سال استقلال افغانستان تحت عنوان: «بحث در مورد صدسال گذشته و حمایت مشترک از صلح در افغانستان» برگزار گردید.

شورای عالی مصالحه ملی با نشر خبرنامه‌ای بیان داشته که  بعد از ۲۰۰۱ تلاش کردیم مشکلات کشور را حل نماییم. به رغم چالش‌های موجود افغانستان امروز تغییر کرده است.

بر بنیاد این خبرنامه، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در بخشی دیگری از صحبت‌های خود افزود: به رغم افزایش خشونت‌ها ما در شورای عالی مصالحه‌ی ملی تلاش داریم تا با اجماع و حمایت مردم به صلح و راه حل سیاسی دست یابیم.

به نقل از این شورا، عبدالله عبدالله در ادامه‌ی صحبت‌های خود از موقعیت استراتژیک افغانستان و فرصت‌ها و چالش‌هایی که این موقعیت ایجاد می‌کند سخن گفت و بر همکاری مشترک میان دو کشور برای استفاده از فرصت‌ها و مقابله با چالش‌ها تأکید کرد.

در این برنامه، تعدادی از رهبران و بزرگان، مسؤولان حکومتی، استادان دانشگاه و پژوه‌شگران در باره‌ی صدسالگی تأسیس حزب کمونیست و ابعاد مختلف روابط مشترک میان دو کشور نیز سخنرانی کردند.

به اشتراک بگذارید