پرش به محتوا

سه تن از کارکنان گمرک ولایت هرات به اتهام اختلاس محکوم به مجازات شدند

دادستانی کل کشور می‌گوید، این سه تن مشمول عبدالحق فرزند فضل‌احمد، غلام مصطفی فرزند محمدظاهر و محمدبلال فرزند محمدیوسف کارکنان بخش تشریح اموال وارداتی ریاست گمرک ولایت هرات، به اتهام اختلاس بیش از ۷۰۰ هزار افغانی و واردکردن خساره به دولت بازداشت و مورد تعقیب عدلی قرار گرفتند.

خبرنامه‌ای که امروز( یکشنه، 3 حوت) توسط دادستانی کل کشور به نشر رسیده گفته  که این سه تن را هر کدام به چهار حبس تنفیذی و هرسه نفر به پرداخت مبلغ ۷۳۴ هزار و ۷۰۰ افغانی جزای نقدی طور تضامن محکوم به مجازات کرد.

بر اساس یافته‌های دادستان موظف متهمان این قضیه اموال یک موتر نوع تیلر که مشمول فر برقی ترکی دو شعله‌یی، داش برقی ترکی، پودر لبنی و بسکویت ساخت اوکراین بوده است را خلاف واقعیت( اجاق گاز، کاشی تعمیراتی، بارجامۀ کاغذی و پودر آیسکریم) تشریح کرده و به دولت خساره وارد کرده اند.

بر بنیاد این خبرنامه، یافته‌های دادستان موظف نشان می‌دهد که متهمان این قضیه در تبانی با کمیشن‌کار و مالک اموال، محصول گمرکی بار این موتر را ۱۲۲ هزار و ۳۶۵ افغانی تثبیت کرده بودند؛ در صورتی که پس از تشریح مجدد اموال از سوی هیأت موظف، مشخص می‌شود که گمرکی این موتر بالغ بر ۸۵۷ هزار و ۶۵ افغانی بوده است.

در این خبرنامه افزوده شده، بر اساس حکم محکمه، مسوؤل شرکت ترانزیتی عمر یونس، کمیشن‌کار، مالک اموال موتر و مسؤولان ترازوهای دخولی و خروجی گمرک ولایت هرات نیز قابل تعقیب عدلی دانسته شده اند.

به اشتراک بگذارید