پرش به محتوا

سفیر ترکمنستان در کابل: کارعملی پروژه تاپی تا شش ماه آینده آغاز می‌شود

نورالدین احمد اسلام جار والی ولایت هرات با خواجه عوضوف سفیر کشور ترکمنستان در کابل و محمد مراد امانوف ریس اجرایوی پروژه تاپی در مقر مقام ولایت هرات دیدار نمود .

محمد مراد امانوف رئیس اجرائیه پروژه تاپی در دیدار با مقام‌های محلی هرات گفته‌اند که قرار است تا شش ماه اینده کار عملی پایپ لاین گاز از ترکمنستان به افغانستان آغاز گردد.

دفتر مطبوعاتی مقام ولایت هرات با نشر خبرنامه‌ای در این مورد، وی افزود که ما منتظر استملاک زمین ها از سوی مقامات دولت افغانستان هستیم.

به گفته‌ی مقام ولایت، همچنان در این نشست سفیرکشور ترکمنستان برای افغانستان گفت: “باید استملاک زمین ها با استندرد های جهانی صورت گیرد، فعلا ما روی سروی کار میکنیم تا گاز را به شهرک صنعتی هرات برسانیم؛” عوضوف اضافه نمود که قرار است امسال پروژه تاپ نیز علمی گردد.

در مقابل مفتی نور الدین احمد اسلام جار گفت: برادران ترکمن ما به وعده ی که دادند وفادار هستند، مردم هرات به پروژه تاپی به یک روزنه امید نگاه می‌کنند وما این پروژه را تاریخ ساز می‌دانیم .

والی هرات افزوده اداره محلی هرات به زود ترین فرصت نقشه استملاک زمین را به دسترس پروژه تاپی قرار خواهد داد؛” والی هرات از جانب ترکمنستان خواست که بعد از حل استملاک زمین کار این پروژه رسما آغاز گردد.

پایپ‌لاین گاز تاپی، مشهور به ترانز-افغانستان، از بزرگترین پروژه‌های انتقال گاز در منطقه می‌باشد که با عملی شدن آن، افغانستان به‌دهلیز اقتصادی میان کشور‌های آسیای مرکزی و آسیای جنوبی مبدل خواهد شد.

به اشتراک بگذارید