پرش به محتوا

سفیر ایران در کابل: روزانه سه هزار نفر به طور غیرقانونی وارد ایران می‌شوند

بهادر امینیان، سفیر ایران در کابل در دیدار با  خلیل‌الرحمن حقانی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان گفته است که روزانه سه هزار شهروند افغانستان به طور غیرقانونی وارد ایران می‌شوند.

وی از فعالیت مافیای قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر در مرز های دو کشور ابراز نگرانی کرده افزود: کسانی که به صورت غیرقانونی وارد ایران می شوند با مشکلات قاچاق انسان و عدم خدمت رسانی روبرو می گردند.

به نقل از وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان امینیان راه حل کاهش مهاجرت افغان ها را فراهم سازی زمینه کار در داخل افغانستان عنوان کرده اعلام کرد که دولت ایران آماده است در زمینه تولید کار در داخل افغانستان با ا. ا. ا. همکاری کند.

از سوی هم،  وزیر امور مهاجرین امارت اسلامی، از تلاش جدی ا. ا. ا. برای فراهم سازی زمینه برگشت مهاجران به کشور، ادغام و فراهم سازی زمینه کار به منظور جلوگیری از مهاجرت ها یادآوری نموده خواهان همکاری بیشتر دولت ایران، در زمینه ارایه خدمات به مهاجران و فراهم سازی زمینه کار برای شهروندان کشور در داخل افغانستان شد.

به گفته ایشان برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر به تجهیزات قوی و توظیف نیروی نظامی ویژه در سرحدات مشترک ایران و افغانستان نیاز است که با همکاری مشترک دو کشور امکان پذیر می باشد.

به اشتراک بگذارید