پرش به محتوا

سفیر اتحادیه اروپا در کابل: تلاش داریم که زمینه کار را برای بیجاشده‌گان داخلی فراهم سازیم

ارنوت پاول، سفیر اتحادیه اروپا در کابل در دیدار با ارسلا خروتی معین مالی و اداری وزارت امور مهاجرین  و عودت‌کننده گان گفته است که اتحادیه اروپا در تلاش است که برای بیجا شده‌گان داخلی افغانستان زمینه‌ی کار را فراهم سازد.

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کننده‌گان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این دیدار روز پنجشنبه، 7 دلو صورت گرفته است.

این وزارت همچنان گفته که آقای خروتی با ابراز امتنان از اتحادیه اروپا برای همکاری با افغانها در جهت کمک رسانی از سفیر اتحادیه اروپا خواست که مساعدت های بشری نباید سیاسی شود و برای ارایه کمک‌های بشری و همچنان کاریابی، یک برنامه خوب تهیه گردد. وی افزود: ” برای مهاجرین در کشورهای میزبان نیاز است تا امکانات اولیه معیشتی فراهم گردد و در صورتی‌که دوباره به وطن عودت می‌کنند در عرصه آبادی و ترقی کشور سهم بگیرد.”

به نقل از خبرنامه‌ای نشر شده از سوی این وزارت ، علاوه بر این، وی خواهان آزاد سازی پول‌های مسدود شده افغانستان گردید تا به باور وی کشور بتواند به‌گونه آزادانه در امورات کشور رسیدگی کند.

این خبرنامه افزوده، سفیر اتحادیه اروپا نیز از معین مالی و اداری برای فراهم سازی زمینه کمک رسانی بشری سپاسگزاری کرده و بیان نمود که با سازمان ملل، اداره عالی ملل متحد در امور پناهندگان و یونیسف تفاهم ‌نامه‌هایی را به ارزش ده‌ها میلیون دالر به امضا رسانده که تطبیق برنامه‌ها مستلزم میکانیزم خاص و تیم تخنیکی است تا خانواده‌های نیازمند به حقوق شان دست یابند.

به اشتراک بگذارید