پرش به محتوا

سفر هیئت پنج نفره توریستی و ترمیم آبدات تاریخی به کشور ایران

هیئتی شامل آمرین گردشگری و حفظ آبدات تاریخی، متخصصین و انجینیران حوزه آبدات تاریخی ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات به شهر مشهد ایران سفر نموده و با مسوولین مربوطه مخصوصاً رییس سازمان میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری آن کشور دیدار نمودند.

مولوی رحمت الله محمدی آمر گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات در گفتگو با آژانس اطلاعاتی باختر هرات می گوید طی جلساتی که با مقامات مسئول در شهر مشهد صورت گرفت پیرامون زیر ساخت های گردشگری، رفت و آمد های هوایی و زمینی به طریقه آسان، تخفیف ویزا به خصوص به افرادی که نیاز به درمان دارند و همچنان ایجاد یک شفاخانه مجهز در مرز دوغارون (خاک ایران) برای مردم افغان که بدون داشتن پاسپورت و ویزا در این شفاخانه درمان شوند توافق صورت گرفته و قرار است به امضا برسد.

آقای محمدی همچنان می افزاید که تقریبا به تعداد ۶۰۰ تن محصل در خراسان جنوبی کشور ایران در حال تحصیل اند و با صحبت های که صورت گرفت وعده نمودند تا در سال های آینده محصلین بیشتر با هزینه کمتر در پوهنتون های بزرگ کشور ایران ادامه تحصیل نمایند.

به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر؛ حافظ رقیب الله رضوانی آمر حفظ و مراقبت از آبدات تاریخی هرات می گوید هدف از سفر این هیئت، ایجاد تسهیلات برای تور های گردشگری، تبادل تجارب در بخش های گردشگری و ترمیم آبدات تاریخی و غیره می‌باشد.

گفتنیست که هیئت مذکور از طرف مقام وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی افغانستان به آن کشور روان گردیده تا در بخش های مربوطه با یکدیگر تفاهمنامه هایی را به امضا برسانند.

به اشتراک بگذارید