پرش به محتوا

سازمان صحی جهان بر ادامه همکاری‌هایش در افغانستان تاکید کرد

قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه و عبدالباری عمر معین وزارت صحت عامه امروز با نماینده سازمان صحی جهان در افغانستان گفتگو نمودند و در این دیدار سازمان صحی جهان بر ادامه‌ی همکاری‌هایش در افغانستان تاکید کرد.

وزارت صحت عامه کشور با نشر خبرنامه‌ای گفته است، در این نشست، روی همکاری‌های مشترک سازمان صحی جهان با وزارت صحت عامه، تجهیز شفاخانه‌های کابل و ولایات، ميانجي‌گری برای حمایت از پروژه صحتمندی، رسیده‌گی به وضعیت اضطراری، تقویت برنامه واکسیناسیون و دیگر بخش‌های صحی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به نقل از این خبرنامه، این وزارت خواهان همکاری بیشتر سازمان صحی جهان در افغانستان گردید.
این وزارت گفته است، قلندر عباد تاکید نمود که تداوم پروژه صحتمندی یکی از اولویت های وزارت صحت عامه می‌باشد و از نهادهای کمک کننده می‌خواهیم تا در این عرصه ما را همکاری نمایند.

بربنیاد این خبرنامه، عبدالباری عمر معین وزارت صحت عامه، گفت که اگر پروژه صحتمندی از سوی سازمان‌های بین المللی دوباره تمویل نگردد در افغانستان یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

در خبرنامه این وزارت بیان شده، معین وزارت صحت عامه خاطر نشان ساخت که در حال حاضر ۲۳۰۰ مرکز صحی که قبلا از سوی پروژه صحتمندی تمویل می‌گردید شدیدا به تجهیزات و دوا نیاز دارد و از نهادهای کمک کننده خواهشمندیم تا پروژه های صحی را که کار آنان توقف داده شده است دوباره آنان را حمایت نمایند.

سازمان صحی جهان نیز گفته که ما برای حمایت از پروژه صحتمندی با نهادهای تمویل کننده پروژه صحتمندی و دیگر سازمان صحی بین المللی گفتگو خواهیم کرد.

به اشتراک بگذارید