پرش به محتوا

زعفران هرات مقام نخست و نشان سه ستاره‌ی طلایی انستیتوت بین‌المللی ذایقه اتحادیه اروپا را کسب کرد

وزارت تجارت و صنعت افغانستان اعلام کرده که زعفران افغانستان یکبار دیگر  جایزه‌ی نخست (سه ستاره‌ی طلایی) انستیتوت بین‌المللی ذایقه اتحادیه  اروپا را در سال 2021 میلادی کسب کرد.

 این وزارت گفته است که انستیتوت بین‌المللی ذایقه اتحادیه‌ی اروپا که در شهر بروکسل کشور بلژک موقعیت دارد، یک نهاد معتبر بین‌المللی در عرصه‌ای تعیین  ذایقه و کیفیت محصولات غذایی در جهان بوده و جایزه‌ی سه ستاره‌ی طلایی این نهاد از اعتبار جهانی برخوردار می‌باشد.

به نقل از وزارت تجارت و صنعت افغانستان، جایزه‌ی سه ستاره‌ی طلایی این نهاد  در سال 2021 میلادی نیز بنابر کیفیت عالی زعفران افغانستان به شرکت زراعتی کیهان زعفران افغانستان تعلق گرفته است.

وزارت زراعت کشور گفته که شرکت زراعتی کیهان زعفران با کسب جایزه‌ی سه ستاره‌ی طلایی انستیتوت بین‌المللی ذایقه پس از این قادر خواهد بود که نشان این نهاد را بر روی محصولات زعفرانی خویش استفاده کرده و در سطح جهان از آن استفاده نماید.

این نهاد بین‌المللی در سال ۲۰۰۳ میلادی در شهر بروکسل کشور بلژیک تأسیس شد و از آن زمان تا به حال، همه ساله صدها نوع موادغذایی را مورد آزمایش قرار داده است و هیأت داوری این انستیتوت مستقل بوده که متشکل از انجمن‌های متخصصین اتحادیه اروپا می‌باشد.

به اشتراک بگذارید