پرش به محتوا

رئیس عمومی سازمان ملل متحد در آسیا: تا حد توان برای حل مشکلات با امارت اسلامی همکار هستیم

آقای بیوسمت رئیس عمومی سازمان ملل متحد در حوزه آسیا و هیئت همراه اش وارد هرات شده و با مولوی مهاجر فراهی معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور و سرپرست معاونیت مقام ولایت هرات دیدار و گفتگو کرد.

به نقل از آژانس اطلاعاتی باختر در هرات؛ در این دیدار رئیس عمومی سازمان ملل متحد در افغانستان، رئیس عمومی موقت سازمان ملل متحد در افغانستان، رئیس زون غرب سازمان ملل متحد و آمر پروگرام زون غرب سازمان ملل متحد نیز آقای بیوسمت را  همراهی داشتند.

در ابتدا معاون مقام ولایت هرات از کمبود امکانات در شفاخانه دولتی یاد آور شده و بیان داشت که موسسات در بخش صحت و فراهم کردن امکانات طبی در این ولایت همکاری نمایند.

معاون مقام ولایت هرات از تاثیرات خشکسالی روی وضعیت اقتصادی مردم همچنان یاد آور شده و خواستار حمایت وکمک به دهاقین در قسمت توزیع کد، امکانات مدرن به دهقانان شد.

به گزارش آژانس اطلاعاتی باختر؛ کمک به مهاجرین برگشته به کشور از عمده ترین خواست معاون مقام ولایت از سوی موسسات بود که به آن تاکید ورزید.

در همین حال رئیس سازمان ملل در آسیا می گوید که آنان در حد توان خود برای حل مشکلات با امارت اسلامی کار می کنند و همچنان بیان داشت که در حال حاضر تیم از موسسات سازمان ملل در نقاط صفری مرز تورخم و اسلام قلعه تعیین شده تا به مهاجران کمک کنند.

در ادامه آقای بیوسمت در این دیدار از امنیت موثر افغانستان ابراز خوشحالی کرد و گفت که به دلیل امنیت خوب توانسته‌ایم خدمات خود را به تمام نقاط کشور گسترش دهیم.

به اشتراک بگذارید