پرش به محتوا

دولت آلمان ۱۸۲.۶ میلیون یورو برای توسعه افغانستان کمک می‌کند

دولت آلمان در کنفرانس مجازی، که برای  همکاری‌های توسعه‌ای میان آلمان و افغانستان دایر گردیده بود، وعده سپرد که مبلغ ۱۸۲.۶ میلیون یورو (در حدود ۱۷.۴ میلیارد افغانی) در اختیار دولت افغانستان قرار میدهد.

وزارت مالیه کشور دیروز(چهارشنبه، 9 سرطان)  با نشر اعلامیه‌ای گفته که  این کنفرانس به دلیل ویروس همه‌گیر کرونا برای بار دوم به صورت مجازی برگزار شد.

در این اعلامیه آمده  که  کلودیا وارنینگ، رئیس عمومی شرق میانه،  امریکای لاتین، اروپای جنوب شرقی و اروپای شرقی وزارت همکاری های اقتصادی و توسعه دولت فدرال آلمان گفته : «ما آماده هستیم تا با دولت افغانستان و افغانهای متعهد در راستای توسعه پایدار در افغانستان همکاری نماییم.”

به نقل از اعلامیه‌ای این وزارت،  وی افزوده “تلاش های مشترک ما برای دستیابی به یک افغانستان صلح آمیز با عدالت اجتماعی و اقتصاد قوی تنها در صورتی نتیجه خواهد داد که تمام بازیگران راه حل سیاسی را یگانه راه بیرون رفت از بحران کنونی در افغانستان بدانند.”

بربنیاد این اعلامیه، در این نشست، دوطرف روی تخصیص بودجه برای همکاریهای انکشافی در سال ۱۴۰۰ توافق کردند. طبق این توافق، به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو (حدود ۱۱.۴ میلیارد افغانی) برای پروژه های همکاری مالی و ۴۷.۶ میلیون یورو (حدود ۴.۵ میلیارد افغانی) برای همکاریهای تخنیکی اختصاص خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید