پرش به محتوا

جو بایدن: آمریکا از صلح افغانستان قویا حمایت می‌کند

جو بایدن روز جمعه به طور مجازی در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی کرد

جو بایدن، رئیس جمهوری جدید آمریکا، روز جمعه، ۱۹ فوریه، با حضور مجازی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ به افغانستان اشاره کرد و گفت: “دولت من قویا از روند جاری اقدامات دیپلماتیک در افغانستان حمایت می‌کند تا به این جنگ که در آستانه ورود به ۲۰ سالگی است پایان دهد.”

حمایت آقای بایدن از مذاکرات صلح با طالبان، یکی از معدود زمینه‌هایی است که او در همسو با تلاش‌های دولت دونالد ترامپ و رویکرد وزارت خارجه تحت امر مایک پومپئو پیش گرفته است.

با این حال، او بر خلاف دونالد ترامپ که منتقد جدی پیمان ناتو بود، گفته دولت آمریکا به طور کامل خود را متعهد به همکاری با ناتو و متحدان دیگرش در افغانستان می‌داند.

“ما همچنان به این شعار وفادار خواهیم ماند که هرگز نگذاریم افغانستان روزی دوباره به پایگاهی برای فعالیت‌های تروریستی علیه آمریکا، متحدانش و منافع ما بدل شود.”

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفته اجازه نخواهد داد که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) دوباره جان بگیرد و از نو خود را سازماندهی کند.

همزمان با سخنان جو بایدن درباره افغانستان، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا هم در نشست وزیران دفاع ناتو به متحدین این کشور اطمینان داده که آمریکا “خروج عجولانه و بی‌نظمی” از افغانستان نخواهد داشت.

منبع: بی بی سی

به اشتراک بگذارید